joi, 22 octombrie 2009

Prajitura Albinuta



Ingrediente:
Foi:
450-500g faina
1 ou
1 lingurita bicarbonat
1 ou
150 g zahar
150g miere
50g unt
50 ml lapte

Umplutura: Crema:
60g gris
500 ml lapte
100 g zahar
100 g unt
1 esenta vanilie
coaja+zeama lamaie

6 linguri Gem

Mod de preparare:

Mierea, zaharul, untul, bicarbonatul, oul, laptele se pun intr-o oala pe foc, amestecand pana fierb si se umfla.

Se ia de pe foc si se adauga faina amesecand rapid.

Aluatul caldut rezultat se imparte in 4 si se intind foi ce se coc pe fundul tavii unse.

Foile coc cam in 5 minute, iar cand se scot, se mai lasa cateva minute pe tava, pentru a se raci, deoarece sunt foarte fragede.

Pentru crema, se face un gris cu lapte si zahar tare, se raceste, apoi se adauga untul, esenta de vanilie, coaja de lamaie si zeama.




Se asambleaza prajitura:Mie mi-au iesit 5 foi.

foaie
crema
foaie
gem
foaie
crema
foaie
zahar pudra
Pofta buna!!!!!!!!!!

7 comentarii:

Livia spunea...

Hmmm e tare buna prajitura ta si frumoasa, n-am mancat Albinuta de multa vreme!

Miha spunea...

Eu n-am mancat niciodata! Dar mi-ai starnit interesul. :)

Craita spunea...

O albinuta de la o draga buburuza!

Cristi C. spunea...

Stimata Doamna,

Sunt incantat sa va anunt ca astazi incepe cea de-a doua editie a Festivalului Blogurilor Gustoase. Festivalul Blogurilor Gustoase este o competitie special dedicata blogurilor culinare redactate in limba romana.Vrem ca la acest eveniment sa ne reunim, indiferent de distantele geografice care ne despart, sa ne imprietenim si sa celebram pasiunea noastra comuna, arta culinara.

Va invit, asadar, sa fiti prezenta cu blogul dumneavoastra la acest eveniment care se desfasoara in perioada 19 octombrie – 19 noiembrie 2009. Puteti castiga 16 electrocasnice ultraperformante oferite de sponsorul oficial, trofee si diplome de onoare. Alaturi de noi la acest eveniment se afla si reprezentati de prestigiu ai presei romanesti, care vor duce mai departe vestea Festivalului si ii vor face cunoscuti pe castigatori.

Exista 15 categorii de concurs si dumneavoastra va puteti inscrie la oricate categorii doriti sa participati.
Pentru a va inscrie blogul, este necesar sa completati formularul de inscriere pana pe 1 noiembrie ora 23:59(http://www.gustos.ro/concurs/inscriere.html).

Toate informatiile despre Festivalul Blogurilor Gustoase le puteti afla de aici: http://www.gustos.ro/concurs/

Va multumesc pentru timpul acordat. Pentru nelamuriri sau informatii suplimentare, va rog sa ma contactati.

Cristi Clita

Project Manager Gustos.ro
Tel: 021.32.41.404
Email: cristi@tree.ro
Web: www.gustos.ro

Ralu spunea...

Buna, eu am mai trecut pe-aici, de muuulte ori, si de fiecare data am dat numai peste bunatati. Ei bine, m-am gandit ca bunatatile astea trebuie premiate, asa ca te asteapta un premiu la mine pe blog...

Sper ca nu-i cu suparare ca te-am adaugat in lista mea de favorite...

Cu bine, Raluca

Ala Oancea spunea...

Este minunata prajitura asta ! Mie imi place tare mult ;)

mikaelacorina spunea...

Bicarbonatul il pui cu ingredientele celelalte la fiert? Sigur nu il incorporezi in cantitatea de faina si adaugi la final in amestecul de lapte,miere,zahar si ou ,putin racit?