luni, 24 noiembrie 2008

Prajitura pufoasa cu visine si crema de vanilie

Ingrediente:

Blat:5 oua
1 cana de zahar
1 cana(mai mare) de faina
1 lingura ulei
1 lingura apa
1 compot de visine

Crema:1 budinca de vanilie(Dr Oetker)
300 ml lapte
4-5 linguri de zahar
100 g unt

Eu am mai presarat si niste cocos pe deasupra

Mod de preparare:

Blat: Se separa albusurile de galbenusuri.Albusurile se bat spuma, apoi se toarna zaharul putin cate putin si se bat pana iese o spuma tare.Se adauga faina in ploaie si se amesteca cu o lingura de lemn de jos in sus(nu in cerc).Separat, galbenusurile se amesteca cu 1 lingura de ulei si 1 lingura de apa si se toarna peste compozitia rezultata mai sus.

Se prepara o tava cu pergament si cu ulei, se toarna compozitia in tava, se baga la cuptor la foc mediu.Dupa 10 minute se deschide cuptorul si se pun visine(dupa dorinta).Visinele se pun mai tarziu, pentru ca daca le punem de la inceput, se vor lasa pe fundul tavii.Dupa ce punem visinele(rapid, ca sa nu se lase blatul), mai lasam la cuptor vreo 10-15 minute(depinde de cuptor) pana se inchide la culoare putin.

Dupa ce se scoate de la cuptor, blatul de insiropeaza cu putin sirop de la compotul de visine.



Crema:Se pun 300 ml de lapte la fiert.Separat, se amesteca praful de budinca cu 3 linguri de lapte si 4-5 de zahar.Dupa ce laptele a fiert, se ia de pe foc, se amesteca cu budinca si se mai lasa putin pe foc, amestecand continuu, pana se ingroasa.La sfarsit, se adauga untul si se amesteca bine.Se lasa putin la racit.

Cand crema s-a racit, se intinde peste blat si apoi se portioneza dupa dorinta.



E foarte buna si pufoasa.La noi n-a rezistat mai mult de o ora.:) Pofta Buna!!


4 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

foarte bune, apetisante, fara alte comentarii. e clar, romancele au talent la multe, inclusiv la bucatarie...

Ducesa spunea...

waw! da, romancele...desi nu sunt chiar in totalitate romanca...sotul meu ma considera mai romanca decat romancele! adica...o mare gospodina si plina de talent!:P
iti multumesc tare mult ca ma aflu pe lista ta de bloguri si pentru ca am avut prilejul sa ma delectez pe blogul tau, gargarita!fi-mea e innebunita dupa gargarite, pana mai ieri am avut o cutie plina...mergea la piata sa rupa marar si patrunjel de pe tarabe spunand ca le aduce mancare.asa ca...trebuie sa te trec la favorite, musai! te imbratisez cu drag!
prajitura este minunata pentru ca are visine, iar eu le ador!

Anonim spunea...

Ma bucur ca am ajuns pe acest blog si am descoperit aceasta reteta de prajitura cu visine. Am o singura intrebare,praft de copt nu se pune? Multumesc

Anonim spunea...

http://folkremedies.webs.com/